Zimne nóżki

Zaczęty przez tuniol, 14 Wrzesień 2008, 16:55:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tuniol

Czy zauważyliście, że w miarę wyszczuplania rąk i nóg dłonie i stopy stają się coraz zimniejsze ? Jak to można wyjaśnić ?

MM

Witaj Tuniol!
Zimne ręce i nogi są spowodowane słabym krążeniem krwi u chorych. Następstwem choroby SLA jest zbyt mały ruch, brak chodzenia.
Pozdrawiam. Gosia

Pawel

Tak u chorych na SLA dłonie i stopy często są zimne i warto je rozgrzewać. Wiadomo, że nikomu nie będzie się chciało okładać ich w ciągu dnia specjalnymi termożelami ale z praktyki polecam zakładanie ciepłych skarpet nawet jak dzień zapowiada się pogodny bo później ani choremu ani rodzinie nie chce się ich zmieniać w ciągu dnia na cieplejsze. W przypadku większego zimna albo jesiennych spacerów (oczywiście na wózku) polecam grube bambosze, wiem że nie są zbyt atrakcyjne z wyglądu ale bardzo ciepłe.

Czym może to być spowodowane? Nie jestem lekarzem ale wydaje mi się, że Gosia ma rację, iż jest to spowodowane niedokrwieniem. Sukcesywnie odnerwiane mięśnie w trakcie rozwoju SLA przestają być odżywiane, dochodzi do ich zaniku, atrofii w tym także do zaniku naczyń krwionośnych. Do tego brak ruchu na pewno osłabia wydolność krążeniową.

Dołącz do nas! Wstąp do stowarzyszenia!
Przeczytaj poradnik dla chorych na SLA\MND
Nie wiesz do kogo zwrócić się o pomoc w zorganizowaniu darmowej wentylacji w domu?
Finansujemy wizytę szkoleniową pielęgniarki w domu!
Chcesz wiedzieć więcej, napisz: mnd-sla@wp.pl

tuniol

Gosiu i Pawle, dziękuję Wam za odpowiedzi i pozdrawiam  :-)

ryba71

mój tata też ma już bardzo wątłe i chłodne dłonie i nogi...niestety zbyt szybko to postępuje :embarassed:

Bożenka_

W swetrze, bluzie o przydługich rękawach, zszyć kawałeczek między kciukiem a palcem wskazującym. Dłoń choć w części będzie okryta a palce nieskrępowane. Będzie cieplej w łapki  :D  . Mnie to pomaga.

tawior