Czy to SLA? Porady

Zaczęty przez shuu, 16 Kwiecień 2017, 15:18:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

shuu

Witam wszystkich.
Jestem tu nowa w ostatnim czasie świat mi się zawalił. Moja mama (62 lata) od pół roku źle się czuła. Nogi bola juz ja długo (zylaki), choruje także na niedoczynność tarczycy usunięte płaty, nadciśnienie.  Historia zaczęła się od pulpaśca na którego zachorowała wtedy wygląda jak z krzyża zdjęta.  Ale to tylko rozpoczęło całą historię po tym pulpasu zostały bóle neurologiczne.  Silna angina po której stwierdzono porażenie wiązadeł głosowych.  Mama gorzej mówiła gorzej jadła do tego wszystkiego zadyszki przy małym wysiłku.  Zaczęłysmy wycieczkę po lekarzach. Kardiolog oczywiście prywatne po z NFZ długo by trzeba było czekać na cito dostała się do szpitala z podejrzeniem guza serca na szczęście skończyło się na strach bo guza nie było ale mimoto zostały założone stendy do serca i przez rok musi przyjmować lek brelique. Po wyjściu ze szpitala była strasznie posuniaczona. Wybralysmy się do naczyniowca który stwierdził że żyły są w porządku ze problem leży po stronie neurologiczne. Wiec kolejny lekarz to neurolog. Oczywiście prywatnie.  Lekarka na pierwszej wizycie powiedziała ze podejrzewa SLA. Nic mi to nie mówiło bo nie znałam tej choroby. Objawy : trudności w przełykaniu bóle nóg (ale ma zylaki ibto juz bardxo dlugo) problemy z mówieniem (ale mama ma porażenie strun glosowych) w trybie pilnym do szpitala po tygodniowym pobycie zrobiono tomografie głowy EMG i przewodnictwo.  Cały tydzień lekarze nic nie mówili po EMG lekarka powiedziała ze mięśnie są okej ale nerwy nie. Mama była szczęśliwa ze to nie SLA. Ale po 3 dniach wypis Z diagnoza SLA. Nikt mamie nic nie powiedziałm nie zalecił ani żadnych informacji.  Zapisany ma tylko ten ritulek. Czy jakoś tak. Rezonans nie był robiony dlatego ze mama też ma problemy z sercem.