Dla Krakusów i okolic

Zaczęty przez Zoidberg, 24 maj 2013, 23:00:55

« poprzedni - następny »

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zoidberg


Na wstępie witam serdecznie,
Niestety moją rodzinę dotknęło SLA,  dlatego wiem co nieco o niej z autopsji. Jestem farmaceutą i z racji tego mam oczywiste możliwości, więc jeśli ktoś potrzebowałby pomocy lub informacji odnośnie leków (np o dostępności itp) to proszę pisać na priv, postaram się pomóc.

JAMI

WItaj,

własnie napisałam do CIebie prywatną wiadomosc.
Proszę odpisz.
Dzięki
Jagoda

PePe

Który lekarz w Krakowie to najlepszy ekspert od SLA oraz ewentualnie innych rzadkich chorób (ZLE itp.)?

JAMI

prof.Szczudlik-Szpital na Botanicznej i prywatnie na ul Ariańskiej i dr.Ostrowska Monika-jego "prawa ręka".

PePe


PePe

Sorry za zawracanie głowy, ale wydaje mi się, że gdzieś na tym forum natknąłem się na jakąś rozmowę o lekarzach w Krakowie i ktoś wspominał jeszcze o jakimś innym wartościowym lekarzu w kontekście szerszej diagnozy (borelioza, ale nie tylko przy pomocy Elisy i WB).

Niestety nie mogę znaleźć tego wątku "manualnie", a wyszukiwarka na tym forum zdaje się znajdować bardzo mało wyników, nie wiem dlaczego... Np. wpisze się "elisa" i wyskakuje tylko jeden post! A pewnie powinny wyskoczyć setki albo przynajmniej kilkanaście bo przecież były różne dyskusje na forum na ten temat.


JAMI

Specjalista od boreliozy w krk to dr.Andrzej Gliwa

Słońce

Andrzej Gliwa przyjmuje w Intermedzie na ul Rydlowka i oczywiscie jeden z autorytetow w temacie boreliozy Beata Kowalska-Werbowy (teraz jest na urlopie)  przyjmuje na ul. Raciborskiej.
Pzdr Słońce

PePe

Dzięki. Do Andrzeja Gliwa jestem już umówiony od jakiegoś czasu, niestety teraz jest na urlopie więc termin dopiero za 2 tyg. W sumie to kiedyś czytając jakiś wątek miałem wrażenie, że ktoś spotkał się z neurologiem, który nie był "sceptykiem" w temacie boreliozy i zalecał też dalsze badania w tym kierunku i tego człowieka byłam ciekaw, ale może mi się wydawało. Będę dalej drążył temat. Z ciekawostek miałem wśród rodziny i znajomych całkiem sporo przypadków boreliozy (chyba 5 osób) w tym jeden bardzo poważny. Tylko, że oni mieli bardzo typowe objawy (m.in. bardzo mocne bóle stawów) no i już standardowe testy u nich wychodziły dodatnie. Ale też jedna osoba miała problem z niedoleczeniem - leczyli tylko 2 tyg. i potem wkrótce był nawrót choroby i tym razem dłuższe leczenie... Dzięki za info.

Słońce

Mozliwe ze gdzies ja pisalam, neurolog doktor Janik sam mojego męża wypychal na inne badania boreliozy niz Elisa i WB na ul. sw.Katarzyny badanie na PCR (ale obecnie wiarygodne tylko +, ujemne nie wyklucza boreliozy) ,przyjmowal gdzies w prokocimiu w przychodni  i szpital Babinskiego o/neurologiczny.
Pzdr Słońce

Słońce

Wiarygodne badania na borelioze ale kosztowne to LTT (ok 600-700zl lab w Berlinie) posredniczy w krk lab Synevo, tansza jest analiza kretkow z moczu (ok 20zl) i przy seronegatynej boreliozie dobre badanie u Wielkoszynskiego wysylkowo zrobisz.
Pzdr Słońce

PePe

OK. Dzięki wielkie. Hmm wygląda na to, że to już druga pozytywna opinia o oddziale neurologii przy tym szpitalu. Ktoś inny też wspominał, że tam zrobili mu dużo więcej badań niż w innych szpitalach. Mam skierowanie do poradni neurologicznej od lekarza rodzinnego, może spróbuje się tam dostać. Ciężko mi znaleźć listę lekarzy tam pracujących, żeby do nich prywatnie pójść na wizytę.

PePe

Ja od siebie dodam info, że według wszystkich lekarzy z którymi miałem styczność największym ekspertem od spraw nerwowo-mięśniowych w Krakowie jest pani doktor Marta Banach. Teraz przebywa przede wszystkim w Warszawie, ale raz w tygodniu przyjmuje w Krakowie. Ja, ze swojej strony, także bardzo polecam panią doktor, jak na razie to głównie dzięki niej zbliżyłem się do źródła mojego problemu (a przynajmniej tak się zapowiada). Nie bez znaczenia jest też fakt, iż pani Banach ma urządzenie do EMG w gabinecie i w każdej chwili można zwykłą wizytę rozszerzyć o takie właśnie badanie.

PS. Wizyta u znanego profesora od SLA w moim przypadku była katastrofą. Zerknął na wyniki, wysłuchał co mam do powiedzenia i od razu stwierdził, że to sprawy nerwicowe, ponieważ objawy są "niespecyficzne". Nawet mnie nie zbadał ani nie obejrzał objawów na własne oczy. Przy okazji coś tam opowiadał, że w przypadku moich objawów przejrzenie wyników rezonansu i badań krwi to standard "dobrego ubezpieczenia w Nowym Jorku". Nie wiem czy chciał zaszpanować jaki to jest światowy czy usprawiedliwić swoje minimalistyczne podejście do mojego przypadku czy jeszcze coś innego... Mam nadzieję, że jednak dobre ubezpieczenie w NY obejmuje trochę dokładniejszą diagnostykę i lepsze podejście do pacjenta. Tak czy siak to było najgorzej wydane 200 zł w moim życiu :-)

madzia 32

Ciekawe co to za lekarz, bo chyba sie domyslam i mi tez cos napominal o nowym yorku, ale w sprawach diagnistyki rzekomo zwyrodnienia autonomicznego uklady nerwowego ktory powoduje neuropatie wlokien cienkich i z tad moje zaniki miesni tego sie nie leczy. Choroba dotykajaca po 50, a na spastycznosc to mi nic nie dal bo powiedzial ze te lekki nie dzialaja na autonomiczny uklad nerwowy.Nawet mnie nie zbadal, a jak zapytalam czy to moze byc powazna choroba miesniowa to powiedzial ze nawet jak by tak bylo to tego tez sie nie leczy, a zadnych genetycznych badan nawet w warszawie mi nie zrobia bo nfz nie robi bo im sie nie oplaca. 200 zl poszlo......a to dr.n.med i nie wyznak sie w sla , no bo nawet mnie nie zbadal.
Nie można cofnąć się w czasie i napisać nowego początku, ale można zacząć od dzisiaj i napisać nowe zakonczenie!!!

retina

Taki lekarz nie powinien wykonywać swoich obowiązków! Nawet nie wiem jak to nazwać, teraz wszyscy kręci się wokół pieniędzy...

madzia 32

Zgadzam sie w 100 procentach, choc powiem ze jak przeczytalam post poprzednika to stwierdzilam , ze bylismy u tego samego lekarza. Jest to lekarz wymieniony w liscie poprowanych lekarzy, ale nie bede podawac nazwiska.
Nie można cofnąć się w czasie i napisać nowego początku, ale można zacząć od dzisiaj i napisać nowe zakonczenie!!!

welnianymlotek

ja chyba tez bylem u tego samego lekarza w krakowie specjalisty  od sla zapalcilem za wizyte 200 zl  .nazwiska nie podam i czy byl dobry czy zly nie wiem nie wypowiadam sie nie bede ocenial !!  moja wiyta wygladala tak ze lekarz przejrzal moj wypis z oddzialu neurologii i tez mnie nie zbadal powiedzial tylko odpowiadjac na moje pytanie czy mam sla ze o sla moge zapomniec na co sie ucieszylem / tylko jedna sprawa chodiz mi po glowie mianowicie taka ze ja na tym wypisie nie mam wykonanych badan emg zadnych poniewaz mnie ich nie robiono w czasie pobutu w szpitalu !!! zastanaiwa mnie na jakies podstawie pan doktor wykluczyl u mnie sla ? moze ktos z was mi pomoze ?

banjanti

Na podstawie badania klinicznego i postąpił tak jak najwięksi eksperci w tej dziedzinie jak np dr Martin Turner z Oxfordu, który twierdzi że emg używa tylko do potwierdzenia diagnozy którą formułuje wg badania klinicznego

welnianymlotek

NIE CZYTALES uwaznie tego co napisales ten znany profe z krakowa specjalista od sla nie zbadal mnie wogole w ganinecie tzn siedzialem ubrany w kurtce i tylko odbyla sie rozmowa wiec nie mogl widizec moojego ciala poza sama glowa wiec troche sie niepokoje

welnianymlotek

JA na oddziale na botanicznej u pani prof Pera sie leczyłem neurologiem jest CZy ktos moze dac opinie o tej lekarce? nazywa sie prof neurolog ?Joanna Pera botaniczna krakow klinika neurologii>>>???dzieki