Problemy z Nutrisonem i jedzeniem

Zaczęty przez Yo_ka, 04 październik 2016, 11:23:07

« poprzedni - następny »

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Do dołu

Yo_ka

Witajcie.
Chciałam Was zapytać o Nutrison.
Moja Mama jest pod respiratorem, ma PEGa, leży.
Od około tygodnia Mama zgłasza, że czuje ból i pieczenie w żołądku,przełyku i ustach. Najpierw tylko po podaniu Nutrisonu, a w tej chwili po każdym pokarmie. Mama dawno temu, jeszcze za młodych lat miała wrzody żołądka i dużo problemów żołądkowych.

Lekarze oczywiście nie mogą nam pomóc, bo przecież to i tak umierający człowiek, więc co ich to obchodzi. Główna Pani doktor przy każdej rzeczy, którą jej zgłaszamy powtarza, że moja Mama jest "chora na głowę" i mam zacząć podawać jej tabletki ogłupiające.
(Mówiła dokładnie tak samo, zanim spalił się nam respirator, bo Mama często wołała o ambu. My sądzimy jednak, że ten respirator zaczynał szwankować, bo gdy tylko podłączyli nowy respirator Mama nagle zapomniała, jak ambu wygląda i wcale nie chce byśmy go używali).

Kupiłam dla mamy Ranigast, daję jej siemię lniane do PEGa, do jedzenia gotujemy warzywa w rosołku, jednakże to nic nie pomaga. Mama płacze, nie chce jeść, mówi mi, że piecze ją wszystko.
Czy ktokolwiek z Was spotkał się z czymś takim? Czy to wina Nutrisonu? Może ktoś z Was mógłby mi coś poradzić? 

magda83

Witam, u nas tata również przyjmuje Nutrison. Swego czasu miał nadżerki na dwunastnicy ale nie wiem czy to od tego żywienia, ponieważ po kuracji lekami na nadkwasotę nadżerki zniknęły. Spróbujcie może podawać jakieś leki na nadkwasotę np. Polprazol (jest na receptę). Z tego co wiem są również leki o podobnym działaniu bez recepty.

Yo_ka

Wczoraj był u nas pan doktor z przychodni i poradził, bym dawała mamie leki osłonowe na żołądek przez całe 30 dni (takie same jak przy antybiotykach). Do ust zapisał Nystatynę.
Mama mówi, że lepiej jej po "normalnym" jedzeniu. Gotujemy jej zupy z warzywami, ale boję się żeby coś się Mamie nie stało bez tego Nutrisonu...

Ada13

Witam,
Niestety "faszerowanie " chorych na SLA / w zaawansowanym stadium/ lekami - antydepresyjnymi itp. to standard.
Proszę unikaj tego jak tylko możesz ,gdyż przekonałam się jakie to może mieć fatalne następstwa
/ ale to nie nadaje się na forum  ogólne , ewentualnie mogę Ci coś przesłąć na priv. / .

Nie bardzo jestem w stanie Ci pomóc w sprawie żywienia Nutrisonem, gdyż w wypadku mojej cioci była ona w ośrodku z wentylacją mechaniczną i tam pegiem  podawano tylko  Nutrison / nie miałą szansy kosztować  domowego jedzenia jak u Ciebie / i faktycznie często  narzekała na problemy żołądkowe po dawce  pega , ale zawsze tłumaczono nam,że chorzy leżący mają problemy jelitowe i to norma- więc czasami jedynie widziałam  Nospe w jej  kroplówce  .
Zyczę dużo sił i wytrwałości .


         

Yo_ka

Nie mam zamiaru Mamy faszerować takimi lekami. Póki mam jeszcze Mamę to chcę ją mieć.
Ludzie w moim wieku jeszcze nawet nie wiedzą, że ich Mamy kiedykolwiek umrą.

My dalej walczymy z tym Nutrisonem, ale rano daję Mamie kubek siemienia lnianego i staramy się dawać miksowane zupy, by żołądek nie dostawał samej "sztuczności". Mama mówi, że jest trochę lepiej....

oscar

musze przyznać, że ja z kolei miałem problemy po NutriDrinkach, jakaś nieprzyjemna "zgaga" mi siedziała na żołądku przez ok 3 godziny
po kilku miesiącach odstawiłem
Andrzej Zaremba ,,Życie bez nerwów" - to opowieść o 7 latach życia z SLA

Yo_ka

Cytat: oscar w 21 październik 2016, 17:56:19musze przyznać, że ja z kolei miałem problemy po NutriDrinkach, jakaś nieprzyjemna "zgaga" mi siedziała na żołądku przez ok 3 godziny
po kilku miesiącach odstawiłem

W sumie Drinki i Nutrison to "jeden pies". I to sztuczne i tamto też. Mama właśnie skarży się na taką niby zgagę, pieczenie w przełyku i żołądku. Mówi też, że jej gorzko i czasem boli ją brzuch.

Słońce

Objawy to takie nadkwasotowo wrzodowe, jaki masz nutrison i jak jest podawany (wlew ciągły czy np 4x300ml) ? jakie leki są podawane? Wystarczy coś na grzybicę np Flukonazol i żołądkowi da popalić.
Niestety prawie nikt przepisując leki nie bierze pod uwagę żywienia i tego że są one podawane bezposrednio do PEG.
Może tu jest jakaś kombinacja niestosowna dla żoładka.
Pzdr Słońce

aniam

To prawda, ja przez przypadek w aptece dowiedziałam że ze tabletek powlekanych nie powinno się podawać przez pega bo podrazniaja żołądek. Oslonowo na żołądek działa też lakcid. Mozna podawać co jakis czas profilaktycznie.

Siostra

Ja bym w ogóle na Twoim miejscu odstąpiła od nutrisonu. Jeśli mama może i chce jeść to podawać normalne jedzenie. Mój brat jest pod respiratorem, pega ma od ponad roku. Na początku co jakiś czas podawaliśmy drinki ale od sierpnia do teraz maj) jeśli dostał 4 porcje to jest max. Pega wykorzystujemy do podawania leków i odbijania.

Pina Colada

Niestety mi o tym nie powiedzieli, a nie raz się pytałam jak to z pega jest, bo niestety, ale siostra ma problem z nim.

Do góry