A może SLA to skutek długotrwałego niedoboru magnezu...

Zaczęty przez skinner, 08 Luty 2010, 11:29:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

skinner

Ostatnio sporo czytalem o tym pierwiastku i objawy niedoboru magnezu bardzo przypominaja niektóre objawy ALS. może naukowcy powinni podawać chorym na als lek oparty na duzym stężeniu magnezu. Magnez ma działanie ochronne dla układu nerwowego i wpływa znacząco na przekazywanie impulsów nerwowych
To mój pierwszy post na forum witam wszystkich
 

Wiktoria

Witam,

nie jestem lekarzami ale osobiście uważam, że na 100% nie. Poziom magnezu u chorego na SLA jest prawidłowy we krwi, a i tak człowiek ma SLA. Gdzieś czytalem jeszcze o komórkowym niedoborze chyba witaminy B12, aczkolwiek nie wiem czy tak można tez badać poziom magnezu. Niemniej jednak stwierdzając SLA, lekarze wykluczają poszczególne choroby, a jedną z nich może być brak witamin czy minerałów powodujących np.: fascykulacje. 

skinner

Ja też nie jestem lekarzem, ale byc może jest tak, że u chorych na als poziom magnezu musi byc znacznie wyższy ze wzgledu na uszkodzone przewodnictwo nerwowe. Myslę, że ta choroba wynika z niedoboru właśnie jakichś substancji, które regulują właściwe funkcjonowanie neuronów.
Oby coś w końcu ruszyło się z tą chorobą i nie tylko z tą
Moim zdaniem leki na wiele chorób już dawno powstałyby, gdyby były większe nakłady na badania naukowe.
skinner
serdecznie pozdrawiam wszystkich chorych i ich bliskich, którzy zmagaja się z tą straszną chorobą.

muszelka

Ale w SLA fascykulacje mają inna przyczyne - są wynikiem odnerwienia mięśni. W niedoborach magnezu, wapnia itd. dochodzi tylko do zaburzen przewodnictwa nerwowo-mięśniowego, ale nie do odnerwienia mięśni i ich zaniku, a co za tym idzie upośledzenia funkcji ruchowych.

skinner