Spikit, czyli świetne narzędzie do głosowego sterowania komputerem

Zaczęty przez mirekszt, 12 Kwiecień 2013, 18:00:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mirekszt

Dzień dobry,

nazywam się Mirosław Sztramski. Jestem programistą i twórcą wyjątkowego programu komputerowego - Spikit.

Spikit to program rozpoznający głos. Za pomocą programu można sterować komputerem tak dobrze, jak gdybyśmy używali do tego celu myszki lub klawiatury. Do pracy z programem potrzebne są: zdolność do wypowiadania zrozumiałych poleceń/zwrotów, komputer z systemem Windows (może być bardzo stary), mikrofon (taki z supermarketu za 20 zł spełnia swoją rolę wyśmienicie) oraz chęci do zapoznania się z napisaną przeze mnie instrukcją.

Sposób działania programu jest bardzo prosty. Użytkownik programu Spikit tworzy listę zwrotów, które chciałby, aby komputer rozpoznawał. Wybranym słowom przypisuje pewną czynność do wykonania (np. kliknięcie myszki). Gdy użytkownik powie coś do mikrofonu, Spikit wyszuka w jego mowie wcześniej ustalone polecenia. Gdy tylko takie polecenie zostanie poprawnie rozpoznane, program wykona czynność przypisaną do komendy.