Naukowcy pracują nad lekiem na SLA

Zaczęty przez wiesia_m, 27 Wrzesień 2014, 14:09:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wiesia_m

http://www.mdlinx.com/neurology/top-medical-news-today-list.cfm/5   --żródło z 26.09.2014

Scientists develop first animal model for ALS dementia
Northwestern Medicine News, 09/26/2014
The first animal model for ALS dementia, a form of ALS that also damages the brain, has been developed by Northwestern Medicine scientists. The advance will allow researchers to directly see the brains of living mice, under anesthesia, at the microscopic level. This will allow direct monitoring of test drugs to determine if they work. This is one of the latest research findings since the ALS Ice Bucket Challenge heightened interest in the disease and the need for expanded research and funding. "This new model will allow rapid testing and direct monitoring of drugs in real time," said Northwestern scientist and study senior author Teepu Siddique, MD. "This will allow scientists to move quickly and accelerate the testing of drug therapies." The new mouse model has the pathological hallmarks of the disease in humans with mutations in the genes for UBQLN2 (ubliqulin 2) and SQSTM1 (P62) that Siddique and colleagues identified in 2011. That pathology was linked to all forms of ALS and ALS/dementia. The study was published Sept. 22 in the Proceedings of the National Academy of Sciences.

tłumacz google

Naukowcy opracowują pierwszy model zwierzęcy do ALS demencją
Northwestern Medicine Aktualności, 26.09.2014
Pierwszy model zwierzęcy do ALS demencji, forma ALS że również uszkodzenia mózgu, został opracowany przez Northwestern Medicine naukowców. Zaliczka pozwoli naukowcom bezpośrednio zobaczyć mózgi żywych myszy, w znieczuleniu, na poziomie mikroskopowym. Pozwoli to na bezpośrednie monitorowanie leków badań w celu ustalenia, czy one działają. Jest to jeden z najnowszych wyników badań od czasu ALS Ice Bucket Challange zwiększonego zainteresowania choroby i konieczności rozszerzonych badań i finansowania. "Ten nowy model umożliwia szybkie testowanie i bezpośredniego monitorowania leków w czasie rzeczywistym," powiedział naukowiec i badań Northwestern główny autor Teepu Siddique, MD. "To pozwoli naukowcom przemieszczać się szybko i przyspieszyć badania terapii lekowych." Nowy model myszy posiada patologiczne cechy choroby u ludzi z mutacjami genów UBQLN2 (ubliqulin 2) i (P62) SQSTM1 Siddique i kolegów, że zidentyfikowany w 2011 roku To patologia był związany z wszelkimi formami ALS i ALS / demencji. Badanie zostało opublikowane 22 września w Proceedings of National Academy of Sciences.

Jednak wbrew plotkom, coś się dzieje i pieniądze z akcji Ice Bucket Challange idą na badania.
Oby jak najszybciej znaleziono lekarstwo.