Z perspektywy 22-letniej córki chorej na SLA mamy

Zaczęty przez Zahra, 27 Sierpień 2016, 18:45:13

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zahra

Witajcie.

Napiszę Wam o sobie, bo tego potrzebuję; potrzebuję w końcu, by ktoś mnie usłyszał, moją historię i to, co czuję.

A czuję lęk, żal, że mama nie będzie mnie wpierać na początkach mojego samodzielnego, dorosłego życia, że moje dzieci nie będą miały ukochanej babci, że może nawet nie zobaczy mojego dyplomu z malarstwa..

Od zawsze byłam wrażliwa, właściwie nadwrażliwa, wszystko przeżywałam po dziesięciokroć silniej niż moi rówieśnicy. I choć jestem teraz bardziej samodzielna i odważna, studiuję, pracuję, mieszkam sama, ta 'słabość'nie zniknęła. Ta hiper wrażliwość odbiła się znacząco przez lata na moim zdrowiu, mam depresję, cierpię na bezsenność, nadwrażliwość jelit. Choroba mamy wzmocniła negatywnie te stany.

Często zostaję z mamą w domu sama. Jest na takim etapie choroby, że prawie nie mówi, nie chodzi, jest niesamodzielna. Do tego ja jestem szczupła, drobna, słaba, mama waży około stu kilo. Coraz częściej nie mogę podnieść jej z toalety, nie mogę przewrócić jej w nocy na drugi bok i mama się męczy zesztywniała.. Bardzo się boję, mama upadnie a ja nie będę mogła nic zrobić, a ona będzie cierpieć przygniecona własnym ciężarem, już kilka razy mama mi się zakrztusiła, raz bardzo długo nie mogła złapać powietrza, a ja byłam zupełnie bezradna, klepałam ją tylko rozpaczliwie, by odkaszlnęła.

Wstyd mi to pisać, ale boję się i nie chcę zostawać z mamą sama w domu. Ale też boję się o tym porozmawiać z ojcem, który jednak przez większość tygodnia sam zajmuje się mamą i i tak ma ciężko.. Na samą myśl o tym, żeby się mu poskarżyć i powiedzieć o tym, jak naprawdę się czuję, napawa mnie obrzydzenie do siebie samej.