Ostatnie wiadomości

Ogólny / Odp: Czy to SLA ?
Ostatnia wiadomość przez GUN_1 - Wczoraj o 14:13:13
Skonsultuj wyniki z neurologiem (ja nie jestem lekarzem), natomiast tak na szybko:

Ostre odnerwienie (active denervation) oznacza trwający proces odnerwienia i może (ale nie musi) wskazywać na SLA.

Przewlekłe odnerwienie (chronic denervation) nie wskazuje na SLA - jest najczęściej wynikiem ucisku na nerw, dawnego urazu itp.

Uszkodzenie neurogenne bez cech ostrego odnerwienia moim zdaniem nie wskazuje na SLA. Inna sprawa, że 2 lata fascykulacji bez innych objawów też raczej wskazują że to nie SLA. 
Ogólny / Odp: Czy to SLA ?
Ostatnia wiadomość przez Ogaruus - Wczoraj o 12:01:43
nie szukać diagnozy w internecie tylko udać się do lekarza
Ogólny / Czy to SLA ?
Ostatnia wiadomość przez leon - Wczoraj o 10:35:28
Witam,

Ok. 2 lata temu zaczęły się u mnie fascykulacje, myślę, że po jakimś roku rozeszły się po całym ciele. Mam je dosłownie wszędzie (z czego jakieś 80% w nogach) co kilkanaście/kilkadziesiąt sekund czasem rzadziej. Występuje również mrowienie i drętwienie dłoni podczas snu. Zaników mięśni oraz problemów z chodzeniem/podnoszeniem rzeczy nie zauważyłem. Ostatnio wykonałem badanie EMG pod kątem SLA - przewodzenie we włóknach ruchowych i czuciowych ok. Przewodnictwo w mięśniach czworogłowym pośrednim, międzykostnym, naramiennym w normie natomiast w piszczelowym wyszły "cechu uszkodzenia neurogennego, bez cech ostrego odnerwienia". Czy to może być początek choroby SLA ? udać się do neurologa z wynikami czy powtórzyć badanie za jakiś czas co poradzicie ? Będę wdzięczny za pododpowiedź.
Niestety nie ma takich łóżek, są za to materace przeciwodleżynowe rurowe, które są bardzo skuteczne przy profilaktyce i leczeniu odleżyn do III stopnia włącznie.
Rehabilitacja, sprzęt, środki pomocnicze / Odp: Kołnierz ortopedyczny
Ostatnia wiadomość przez MarianKanapka - 22 Marzec 2023, 12:21:13